Followers

Wednesday, July 15, 2015

FITRAH - Hari Raya 2015 Short Film By MAS




What a beautiful short film made for this year Hari Raya.

Thanks Malaysia Airlines!

Buat aku terlupa terus apa jadi dua hari lepas. Lebih bermakna lagi-lagi lepas insiden Low Yat Hari tu. 


Hurry up someone get me some tissues pleaseeeee!

Mata masuk habuk pulak. Siapa potong bawang dekat office ni! 

(T.T)


By the way, right after work pukul 4 terus nak sesiap pergi KLIA2, mau balik kampung lorrr. Hopefully semuanya okayh. Jauh mengharap Hari Raya tahun ni lebih bermakna daripada yang sebelumnya. 

Omg sounds cliche kan? But yang cliche tu lah sesuatu yang jujur semua orang harapkan. Hari Raya ni lebih special. Ada ke satu hari dalam setahun tu yang boleh dekatkan korang dengan hampir semua yang kau kenal, yang rapat, even yang jarang tegur or hampir tidak pernah tahu kewujudan pun?? Contohnya macam sedara-mara jenis bau-bau bacang (ke kacang?).

Hari Raya ni je lah waktu paling sesuai untuk kita pakat ramai-ramai jumpa. Majlis kahwin cousin engko pun belum tentu boleh jadi medium untuk kau jumpa dengan segala ahli keturunan keluarga kau. 

Jadi, Hari Raya ni tanamkanlah segala jenis sifat yang baik. Sifat yang pentingkan keluarga. Sebarkan rasa kasih sayang dan bukan benci. Tunjukkan sifat muafakat walaupun sekadar ditonjolkan dalam bentuk masing-masing fokus semata-mata nak selfie, masuk gambar ke instagram dengan caption deep-deep tentang kehidupan, tentang relationship goal. WALAUPUN selfie dengan cousin yang sama ting-tong bersama sepinggan lontong dan kuah lodeh!

Jangan pulak engkorang duk tolong-menolong pergi langgar mana-mana bangunan. Semata-mata dek 'cerita' yang asal-usul sahihnya pun belum tentu yakin.

Belajarlah hormat orang. Belajar tahu erti persahabatan dan hubungan luar dari kelompok sendiri. Setia dengan kawan sampai sanggup runtuhkan kedai tapi kalau tahu atas benda salah,janganlah. Baik engko duduk rumah tengok TV sambil makan Kuih Suji.


Selamat Hari Raya untuk SEMUA orang! Makan berpada-pada, kalau tidak nak segala lemang ketupat naik ke dada. Dalam bentuk lemak. Pastu nanti meroyan badan dah naik. Mengada. Kbye!
Ikhlas, #TeamRayaJohor




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...